miercuri, 8 august 2012

Leapşa cinefilă: Top 10 actriţe pe care le-aş lua acasă

M-am tot gândit dacă să dau curs acestei lepşe iniţiate de Teo, cu actriţe pe care le-aş lua acasă la mine să le privesc non-stop. Am fost, din nou, reticentă,pentru că nu mă cred în măsură să vorbesc despre frumuseţe feminină. E ca şi cum ipocrizia m-ar învinge, pentru că dacă mă iau ca etalon, evident, toate actriţele din lume ar trebui să intre în top. Şi, cu siguranţă, când femeile vorbesc despre frumuseţea feminină, inconştient sau nu, totul e raportat la ele. Bineînţeles că mi-am impus să trec peste bariera asta psihică şi să fac un top care să reflecte ceea ce consider eu frumos la o femeie. Culmea, în cazul ăsta m-am putut desprinde de personaje şi, dincolo de ele (uneori şi împreună cu ele), am văzut frumuseţea fizică pură. La fiecare a existat un film cu care m-au cucerit însă admiraţia mea a mers dincolo de rol.

După acest lung "disclaimer", probabil deloc necesar, uite şi topul:

10. Irene Jacob- Muza lui Kieslowski. E elveţiancă şi are frumuseţea aia diafană, atât de proprie şi filmelor lui Kielowski. Am remarcat-o pentru prima dată în La Double Vie de Veronique film în care m-a cucerit iremediabil.



9. Catherine Deneuve- Cine nu o ştie i cine nu o admiră? A lucrat cu unii din cei mai mari regizori care-au umblat pământul. Pentru mine în rolul din Belle de Jour e perfectă. Inocenţă încâlcită cu vulgaritate şi graţie. Toate-n una!



8. Grace Kelly- Prinţesa de la Hollywood va rămâne mereu una dintre cele mai frumoase femei de pe ecran. Ca muză eterna a lui Hitchcock, rolul meu preferat trebuie să fie cel din Dial M for Murder. Poate fi mai frumoasă de-atât?



7. Marion Cotillard- Franţuzoaicele au, în mod cert, farmecul lor aparte! Şi ea nu se dezminte. Îmi pare genul de femeie calmă şi blândă şi elegantă în tot ceea ce face. M-a cucerit prima dată în Jeux d'Enfants şi abia aştept s-o văd în Rust&Bone



6. Natalie Portman- Poate cineva să spună că ea nu te cucereşte din prima cu inocenţa ei jucauşă de tip "lolita"? Rolul în care m-a marcat efectiv a fost cel din Closer. Cred că i se potriveşte perfect. Primul film în care am văzut-o, însă, a fost Leon şi m-a cucerit instantaneu.



5. Sophie Marceau- Încă o frumuseţe made in France! Au ele farmecul lor aparte! prima dată am remarcat-o în Braveheart şi mi-a rămas în minte, mică fiind, drept o femeie extrem de frumoasă. I-am apreciat extrem de mult (şi încă o fac!) eleganţa şi naturaleţea.



4. Greta Garbo-Cred că e singura actriţă din lista mea care emană putere pură şi nu neapărat delicateţe. Îmi place mult Greta Garbo pentru că debordează feminitate şi sexualitate fără vreun efort. Ba din contră. Am văzut-o prima dată în Camille şi m-am îndrăgostit iremediabil.



3. Monica Vitti- Am o mare slăbiciune pentru ea pentru că mi se pare că e foarte misterioasă şi foarte vulnerabilă în acelşi timp. E şi extrem de frumoasă fizic, evident. Şi când mai e şi muza lui Antonioni...ce mai poţi zice? Am iubit-o şi am vrut să fiu ea în L'Avventura şi în L'eclisse.



2. Anna Karina- Slăbiciune mare de-a mea! E una din cele mai frumoase femei care-a umblat vreodată pământul ăsta. Are frumuseţea aia diafană care pe mine mă atrage. E ca şi cum dacă ai întinde mâna s-a atingi, s-ar dizolva. Atât de frumoasă mi se pare! Nu-i de mirare că Godard a iubit-o atât de mult! Prima dată am văzut-o în Bande a Part, dar cel mai mult şi mai mult îmi place în Vivre sa Vie.



1. Gene Tierney- Cred că acum jumătate de an a urcat direct pe locul 1 în topul meu al celor mai frumoase actriţe. E incredibil de frumoasă şi de senzuală şi de misterioasă. E ciudat, dar pare genul de femeie pe care nu ai cum să o ai total, care se păstrează pentru ea, dacă are vreun sens ce aberez eu aici. M-a fermecat în Laura şi de-atunci îi caut cu aviditate filmele. Cred că am dezvoltat o mică obsesie. Şi nu, nu de natură sexuală.



7 comentarii:

  1. super lista, ce surpiza sa o vad pe primul loc pe Gene Tierney, eu am uitat de ea, dar intradevar este foarte frumoasa..si mai sunt cateva in lista ta pe care le-am uitat si le-as adauga si eu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, Maria. Mi-a fost destul de greu sa o restrang la 10 pozitii. Dar, u siguranta, astea 10 sunt meritate...:) Poti sa faci o nota bene si sa le adaugi :D

      Ștergere
  2. Wow, o lista cu adevarat originala, niste alegeri atent cantarite si cateva nume de care habar n-aveam. Foarte frumos, a meritat asteptarea!
    Si disclaimerul isi are locul lui, absolut necesar. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi, Teo. Imi plac mie astea mai old school, de-aia. :)

      Ștergere
  3. subscriu cu Teo: wow! frumoase alegeri.... de multe dintre ele nu stiam nici eu, iar de altele ma rusinez pentru ca nu le-am luat in considere.Natalie Portman pare atat de dulce... ai ales o poza superba cu Sophie Marceau! felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos . Felicitari si multumim pentru articol.

    RăspundețiȘtergere

 

Sample text

Cand ma gandesc la mine, zambesc :)

Sample Text

Bloguri, Bloggeri si Cititori

Sample Text